LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Tohtoročná zimná sezóna na Liptove lámala rekordy, počtom dovolenkárov prekonala aj najúspešnejší predkrízový rok 2007. Oblastná organizácia cestovného ruchu sa teší aj z postupného návratu poľskej klientely, keď až 42 percent ubytovaných dovolenkárov prišlo práve z Poľska.
„Vďaka turistickým novinkám na Liptove počet záujemcov o ubytovanie v regióne stúpol v porovnaní s minulým rokom o viac ako polovicu aj z Česka, Slovenska a po rusky hovoriacich krajín. Najväčší záujem bol o ubytovanie v stredisku Jasná v Nízkych Tatrách a v akvaparkoch v Liptovskom Mikuláši a Bešeňovej. Nemalú zásluhu na tom má aj bezplatná doprava do stredísk, ktoré prepojili najvýznamnejšie turistické atrakcie na Liptove,“ povedala projektová manažérka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov Andrea Urbanová.
Za vysokou návštevnosťou sú podľa Region Liptov aj milióny, ktoré sa investovali do obnovy lyžiarskych stredísk a akvaparkov. Pozitívom je aj trend predlžovania pobytu na Liptove. Každý druhý hosť strávil počas lyžovačky v Jasnej šesť dní a vďaka nižším cenám na trojdňové skipasy na Malinôm Brde sa tam strojnásobil počet predaných skipasov,“ dodala riaditeľka Region Liptov Darina Bartková.
Ceny ubytovania na Liptove sa tento rok nezvyšovali, hotelieri aj preto hlásia nárast počtu hostí o päť až 10 percent.
„Do polovice januára u nás prevládala po rusky hovoriaca klientela a vo februári počas prázdnin sme dosiahli stopercentnú obsadenosť,“ povedal majiteľ koliby v Liptovskom Jáne Ján Strachan. V bešeňovskom akvaparku sa počas zimy ubytovali aj hostia z Izraela, Dánska, Francúzska či Kanady. Rekordnú sezónu z pohľadu návštevnosti zaznamenali aj v lyžiarskom stredisku Jasná Nízke Tatry, čomu pomohlo najmä prepojenie severnej a južnej časti Chopku.
„Lyžovačka v Jasnej nadobudla nový rozmer. Revolučné prepojenie prilákalo do nášho strediska klientov z nových trhov a pritiahlo oveľa viac lyžiarov aj na Horehronie,“ povedala hovorkyňa prevádzkovateľa lyžiarskeho strediska Zuzana Fabiánová. O pätinu viac lyžiarov napočítali aj v stredisku Ružomberok Malinô Brdo. „Teší nás, že cestu k nám si počas tejto sezóny našlo oveľa viac českých klientov. So 115 prevádzkovými dňami sa tohtoročná sezóna zaradila k najdlhším v histórii strediska,“ dodal marketingový manažér strediska Tomáš Gazdarica.